Опис досвіду

Скрипник Жанна Володиммирівна

Анотація  власного досвіду директора Олександрівського районного центру дитячої та юнацької творчості
Проблема
Виховне середовище  позашкільного  навчального закладу  як основний  чинник формування цінностей  у підростаючого покоління
Вступ
Позашкільні заклади є невід’ємним компонентом освітньої структури, який сприяє всебічному, гармонійному розвитку особистості учня, його соціальній адаптації та самореалізації в суспільстві. Саме вони доповнюють шкільну освіту та створюють позитивне виховне середовище для дитини, саме вони виступають гнучкими виховними структурами, спроможними здійснювати   навчально-виховний  процес в умовах,     коли головним є                                                                                                                                                                                                     добровільність участі дітей у позашкільній роботі; диференціація її за інтересами і спрямованістю на певний тип діяльності   за замовленням самих учнів або їх батьків.. Метою діяльності директора ПНЗ, власне мене, є  організація  та контроль навчально-виховного процесу, створення методичної бази форм і методів роботи керівників гуртків, які у свою чергу, розвивають творчі здібності дітей, розвивають їх інтелектуальні можливості.
Основна частина
   Сьогодні навчально-виховний процес в Олександрівському районному центрі дитячої та юнацької творчості передбачає охоплення таких галузей знань і практичної діяльності, які виходять за межі уроку, підручника, навчального плану школи. Тому педагогічним працівником повинна бути особа з такими якостями, яка має належний рівень професійної підготовки, здійснює педагогічну діяльність, забезпечує результативність та якість своєї роботи, утримує біля себе сталий колектив дітей.
     Враховуючи той факт, що до позашкільних закладів, зазвичай, попадають випадкові люди, які в минулому зовсім не ставили собі за ціль реалізовувати свій творчий потенціонал саме на лоні позашкілля. Так, з 22 працівників Олександрівського РЦДЮТ, за результатами мого опитування, тільки хореограф ставила реальну ціль поповнити ряди педагогів-позашкільників, інші -  теперішній свій статус не могли й уві сні уявити. Але результат не менш вражаючий, на сьогодні – це потужний колектив з напрацьованою системою роботи та високими якісними показниками. У зв’язку із зазначе-ним, я, як  директор ПНЗ,  спрямовую зусилля на систематичний спланований контроль всіх напрямків роботи закладу, запровадження нових форм і методів діяльності, підвищенню майстерності педагогічних працівників, створення сприятливих умов праці працівників РЦДЮТ та  та навчання вихованців, залучення найбільшої кількості дітей, різних соціальних категорій до  позашкільної освіти.   
      Саме тому в РЦДЮТ я широко пропагую  інноваційні форми роботи. . На основі досвіду авторів О.Пометун, Л.Пироженко, І.Підласного, Г. Альтшуллера я систематизувала і узагальнила (відповідно до специфіки закладу) матеріал про такий вид нетрадиційної форми навчання як інтерактивні методи. Вважаю, що інтерактивні методи навчання є ефективними у засвоєнні знань, умінь та навичок гуртківців. Як результат, керівники гуртків впроваджують в роботу  інноваційну діяльність. У своїй роботі я використовую різні форми і методи діяльності, серед яких: семінари, практичні заняття, дискусії, конференції, презентації. Зокрема це стає актуальним в період атестації педагогічних працівників.
     Плануючи свою роботу в рамках атестації з педагогічними працівниками я вивчаю і аналізую попит і потреби кожного педагога, оцінюю його педагогічні надбання. Контролюю  один із найбільших вагомих видів самоосвітньої діяльності керівника гуртка – роботу над методичною темою. У процесі роботи над нею педагогічні працівники набувають умінь та навичок аналізу власної педагогічної роботи, вчаться оволодівати прийомами науково-дослідницької роботи, а  налагоджене систематичне взаємовідвідування занять гуртків з наступними їх аналізом стимулює педпрацівників до самоосвітньої роботи.
           Впродовж 5 років  роботи я створила стійку систему роботи з управлінської діяльності.  
Олександрівського РЦДЮТ базується на інформаційному забезпеченні навчально-виховного процесу. Дирекцією закладу організовано облік, систематизацію, збереження законодавчих, нормативно - правових актів з трудового законодавства, розпоряджень органів управління освіти, органів місцевого самоврядування відповідно до вимог.  Діяльність директора та заступника здійснюється відповідно до циклограми  діяльності В  закладі наявні необхідні  нормативні документи. У наявності номенклатура справ. Статут закладу затверджений належним чином, працівники  ознайомлені з ним.
Питання добору та навантаження  педагогічних кадрів вирішуються відповідно до вимог законодавства України.
В закладі ведуться книги обліку особового складу педагогічних працівників за формами встановленого зразка. Книги прошиті, сторінки поаркушно пронумеровані та скріплені  печаткою,  заповнено всі графи.

Статистичн звіти (форми № 1 ПЗ ) ведуться відповідно до вимог та рекомендаций органов державної статистики, своечасно подаються у  органи і зберкаються в окремих папках.
Штатні розписи затверджуються  начальником відділу  освіти. Назви посад відповідають посадам, встановленим Класифікатором професій. Витримана квота працевлаштування інвалідів.
Тарифікація педагогічних працівників здійснюється  за погодженням із профспілковим комітетом до 15 вересня нового навчального року.
Організіція  роботи з кадрами. Особові справи педагогів РЦДЮТ оформлені на всіх працівників згідно нових вимог, наявні  книги обліку особових справ, де зазначені  номери особових справ усіх  працівників.
В Олександрівському РЦДЮТ розроблені посадові інструкції відповідно до  нових вимог та штатного розпису, затверджені в установленому порядку, працівники ознайомлені під підпис.
Графіки роботи педагогічних працівників  та техперсоналу  складені згідно вимог  та затверджені директором. Усі графіки роботи погоджено з ПК, відповідають Правилам внутрішнього трудового розпорядку, Колективного договору. Розклади занять погоджено з  головним санітарним лікарем райСЕС.
Ведуться книги обліку робочого часу працівників РЦДЮТ
Забезпечення дотримання положень нормативних документів із трудового законодавства. Кількість трудових книжок відповідає кількості основних працівників РЦДЮТ. Трудові книжки реєструються у Книгах обліку руху трудових книжок.
Накази з кадрових питань видаються директором. Накази видаються своєчасно. Книги реєстрацій наказів з кадрових питань прошито, пронумеровано, скроплено печаткою та завірено підписом керівника.
З 2012 року  книга наказів з основної діяльності  ведеться в електронному форматі.
Колективний договір між адміністрацією Олександрівського РЦДЮТ та профспілкою в 2013році  поновлено та  зареєстровано у відповідному порядку. Колективний договір прийнято на загальних зборах трудового  колективу. Усі працівники закладу ознайомлені з Правилами внутрішнього трудового розпорядку.
За період з 03.01.2012 року  по березень 2017 року в Олександрівському РЦДЮТ адміністрацією РЦДЮТ видано   392    наказів, в яких висвітлюються питання навчально-виховного процесу, організаціі роботи з охорони праці та пожежної безпеки.
Всі накази мають конкретні рішення, виконання яких накладається на конкретних осіб і перевіряється їх виконання.
З вересня 2010 року по березень 2017 року в Олександрівському РЦДЮТ проведено 27 засідань педагогічних рад, на яких робився аналіз роботи РЦДЮТ та ставилися завдання на новий навчальний рік.
Адміністрацією  відвідано       занять з метою контролю за навчально-виховним процесом. Результати такого контролю викладені у відповідних наказах , інформаціях, рекомендаціях.
 Адміністрація позашкільного закладу, вдосконалюючи  управлінську діяльність направляла  зусилля на:
  • контроль за здійсненням  рівня позашкільної освіти ;
  • контроль за станом функціонування гуртків;
  • контроль за станом виховної роботи в РЦДЮТ;
  • контроль за підвищенням науково-теоретичного та методичного рівня педагогів;
  • контроль за веденням  документації керівника гуртка;
  • контроль за виконанням програм та навчальних планів, рішень педагогічної ради та наказів по закладу;
  • контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних норм, техніки безпеки і охорони праці, за роботою щодо попередження травматизму.
В результаті відвіданих занять  збільшилась якість освітнього процесу, належне оформлення документації керівника гуртка, відвідування гуртківців.
При цьому увага зверталась на відвідування занять  з метою виявити проблемні ситуації та допомогти педагогові обрати вірні методи та прийоми. Саме  це завдання поставлене було методисту РЦДЮТ.
Одним  з основних напрямків контролю  дирекції РЦДЮТ є вивчення
стану функціонування гуртків РЦДЮТ.
За результатами контролю видаються відповідні  накази, методичні рекомендації, присвоюються розряди оплати праці  при атестації педпрацівника.
      Найвідповідальнішою ділянкою моєї діяльності  є робота з питання техніки безпеки. Відповідно, до цього я організовую навчання педагогів з питань техніки безпеки, тижні з охорони праці та безпеки життєдіяльності,тематичні виставки, виступи на педрадах, нарадах та ін.

Управлінський контроль адміністрації  за роботою з питань техніки безпеки та охорони праці  ведеться  у відповідності до Системи роботи з охорони праці та  Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного поцесу  в закладах освіти.
Уся робота в закладі з охорони праці та безпеки життєдіяльності планується та ведеться у відповідності до нормативних документів. Державної та галузевої чинності: Законів України «Про охорону праці», «Про пожежну безпеку», «Про цивільну оборону», Наказів МОН України № 563 та №616, Положення про розслідування побутового травматизму, Правил пожежної безпеки в закладах освіти , Державних санітарних правил і норм, Державних правил для кабінетів, Положення про навчання та перевірку знань з питань охорони праці, та інших нормативних актів. Щорічно , у відповідності до циклограми, видаються накази по закладу: « Про організацію роботи з охорони праці», «Про комплексні заходи щодо поліпшення безпеки життєдіяльності дітей у навчально-виховному процесі та запобігання дитячого травматизму ,« Про попередження дитячого травматизму», « Про організацію роботи в закладі з питань пожежної безпеки»,) « Про попередження суїцидальної поведінки дітей та підлітків» «Про проведення Тижнів безпеки дитини та Тижнів охорони праці». У закладі здійснюється контроль за виконанням наказів, видаються підсумкові накази та приймаються відповідні рішення. Складено і затверджено план роботи закладу у відповідності до рекомендацій. У плані роботи РЦДЮТ  є розділ « Охорона праці. Збереження життя і здоров’я дітей», у якому чітко зазначені заходи щодо організації роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності, а також перспективний план щодо здійснення внутрішкільного контролю за виконанням даних заходів. Здійснюється аналіз проведеної роботи з питань охорони праці та попередження випадків дитячого травматизму за минулий навчальний рік. Щороку розробляється план роботи закладу по забезпеченню безпечних та нешкідливих умов праці та навчання. Розроблені та затверджені заходи :
• Комплексні заходи щодо попередження випадків ушкодження дітей під час навчально- виховного процесу , в побуті та під час літнього оздоровлення;
• по забезпеченню безпечних та нешкідливих умов праці та навчання;
• по підготовці закладу до роботи у новому навчальному році;
• щодо роботи закладу з питань пожежної безпеки.
Усі заходи затверджуються наказом по закладу. Заведено журнал обліку та видачі інструкцій, які прошиті, пронумеровані, завірені печаткою. Запобігання виробничому травматизму:
1. В закладі розроблений та погоджений перелік інструкцій, що діють у позашкільному закладі.
2. В закладі розроблені, затверджені та введені в дію інструкції для всіх працівників закладу.
3. Затверджені, пронумеровані та введені в дію інструкції з охорони праці для всіх працівників закладу щодо проведення первинних , повторних та цільових інструктажів.
4. Проводяться інструктажі з працівниками з питань ОП та ведуться журнали цільових інструктажів.
5. Ведеться у відповідності до рекомендацій журнал реєстрації інструкцій.
Згідно наказів « Про організацію роботи з охорони праці » в закладі призначені відповідальні особи за стан охорони праці в навчальних кабінетах. Один раз на 5 років переглядаються інструкції з охорони праці для працівників. Інструктажі проводяться своєчасно та фіксуються в журналах встановленого зразка. Педагогічні працівники та інші посадові особи проходять навчання в закладах згідно розробленого плану. З працівниками, які приймаються на роботу, проводиться вступний інструктаж з фіксацією у журналі встановленого зразка. У закладі щорічно проводяться Тижні охорони праці , які мають на меті постійний контроль за станом охорони праці в структурних підрозділах. Проводиться «Тиждень охорони праці» на основі наказу по РЦДЮТ, в якому чітко встановлено терміни проведення. Наказом створюється комісія, що проводить перевірку стану охорони праці у встановлений термін. Після проведення Тижня проводиться аналіз загального стану охорони праці, складаються заходи щодо їх усунення. Заслуховуються питання по проведенню Тижня на нарадах. Систематично видаються підсумкові накази з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності .
Профілактична робота щодо попередження випадків дитячого травматизму
1. Розроблені та введені в дію інструкції з попередження травматизму в навчально- виховному процесі.
2. Розроблені та введені в дію інструкції для проведення цільових інструктажів під час навчально-виховного процессу.
3. Ведуться журнали реєстрації інструктажів з учнями під час навчального процесу в кабінетах підвищеної небезпеки.
4. Розроблені бесіди з попередження дитячого травматизму
5. З метою попередження випадків дитячого дорожно-транспортного травматизму в закладі щороку проводиться Місячник « Увага! Діти на дорозі», в рамках якого проводиться Тиждень знань правил дорожнього руху. В ході місячника проходить ряд заходів , спрямованих на попередження випадків дитячого дорожньо - транспортного травматизму
6. У закладі  є Куточок безпеки, де кожен вихованець має змогу ознайомитися з пам’ятками та правилами безпечної поведінки на тему пожежної безпеки, попередження дорожньо - транспортного травматизму, дій на випадок надзвичайних ситуацій та ін.. Щороку (4рази) проводяться Тижні безпеки дитини за тематикою : «тиждень знань правил дорожнього руху», «Тиждень знань безпеки життєдіяльності», «Тиждень сприяння здорового способу життя», «Тиждень пожежної безпеки», про що свідчать накази про проведення Тижнів, підсумкові накази і також матеріали, які систематизовані в окремих Теках.
Розроблені бесіди, сценарії конкурсів, вікторини та виступи агітбригад, дитячі малюнки, буклети та фотоматеріали, презентації.
Впродовж навчального року питання збереження життя і здоров’я учнів та запобігання всім випадкам дитячого травматизму розглядалося на засіданнях педагогічної ради, інструктивно-методичних нарадах при директорові, засіданнях методичного об’єднання керівників гуртків, батьківських зборах . В усіх гурткових кімнатах обладнано куточки з техніки безпеки.
Заходи з питань запобігання різних видів дитячого травматизму проводяться  згідно з річним планом роботи РЦДЮТ, планами виховної роботи.
          Велику увага приділяю зв’язкам з громадськістю. Діти вміють переконливо виступити перед людьми, коректно включитися в обговорення проблеми,  проводити самостійно тренінги, що мають місце в програмах районних сесій парламенту дітей, які проводяться  чотири рази на рік. .
Плануючи роботу передбачаю участь в суспільних процесах малої Батьківщини, реальні внески у становленні власної держави, формування свідомої особистості молодого покоління, використовую активну форму залучення гуртківців до реального суспільного життя:  проведення сесій РПД, підписання угод, лобіювання проблем місцевої громади.

Є певні напрацювання в роботі з підприємцями , спонсорами. Підписані з цього приводу  угоди, написані листи-звернення з певних питань.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Характеристика досвіду

Характеристика досвіду за інноваційним потенціалом керівника гуртка «Лідер» Скрипник Жанни Володимирівни Підвищення ефективності навча...